06 RSC

12.01.2015

Mig miler d’organitzacions fan cada any campanyes de donació de sang

Vanessa Pleguezuelos

La UPF-IDEC i la UPF Barcelona School of Management van organitzar una campanya de donació de sang l’11 de desembre de 2014. Amb aquesta iniciativa, la Fundació es va sumar a les 500 organitzacions que cada any acullen campanyes de donació.

Moltes d’aquestes empreses i universitats inclouen la donació de sang dintre dels plans de responsabilitat social corporativa, de voluntariat corporatiu o bé d’accions solidàries periòdiques.

20.000 donacions
L’any 2013 es van organitzar més de 628 col•lectes en empreses, universitats i administracions públiques. A les organitzacions amb més empleats s’hi pot anar fins a quatre cops en un mateix any. En total van suposar quasi 20.000 donacions de sang, un 8% de totes les extraccions de l’any passat.

Gal•la Cortel, responsable de promoció del Banc de Sang, recorda que la manca de temps és la principal raó per la qual la ciutadania no dóna sang. «La donació en empreses ens permet estar molt a prop dels donants per fer-los més fàcil l’acte cívic de la donació», explica.

Organitzar una campanya és molt fàcil. El Banc de Sang s’encarrega de tota la logística. L’empresa només cal que faciliti un espai on fer la donació. Cortel ho té clar: «Perquè una campanya funcioni, la clau és que posem totes les facilitats a l’empresa i als empleats.»

Més de mig centenar de persones va donar sang a la campanya que es va organitzar fa unes setmanes a les instal•lacions del RACC. Gemma Trullols és una dels donants que van aprofitar una estona a mig matí per estirar el braç i relaxar-se a la llitera de donació: «M’espero que el Banc de Sang vingui a les nostres oficines dos cops l’any perquè, quan tens fills, anar a l’hospital a donar sang es fa més complicat. A més, donar sang amb els companys crea un compromís i una complicitat entre tots molt enriquidors.»

Universitaris donants
Les donacions a les universitats funcionen d’una manera similar a les de les empreses. El Banc de Sang s’encarrega de la logística, tot i que molt sovint busca complicitat entre associacions d’estudiants o de PAS perquè col•laborin en la difusió de la campanya.

Cada any, 2.500 joves s’inicien en la donació de sang en una de les 200 campanyes de donació que s’organitzen a les universitats catalanes.

Com s’organitza una campanya?
Al web www.donarsang.gencat.cat/empresa.html hi ha informació per organitzar una campanya de donació de sang en una empresa o entitat.
Per a més informació, cal enviar un correu a atencioaldonant@bst.cat o bé trucar al telèfon 93 557 35 00.

Fotos:
A Catalunya, cada dia calen 1.000 donacions per atendre les necessitats dels malalts. De forma general, pot donar sang qualsevol persona que tingui bona salut, sigui major d’edat i pesi més de 50 quilos. https://www.flickr.com/photos/bancsang/12012303563/sizes/l

Les campanyes de donació en empreses fomenten el compromís social entre els treballadors.

1a jornada de la Marató de Donants de Sang 2.0 de Catalunya

Una donació de sang només són 15 o 20 minuts.

Marato de donants 2.0

Vanessa Pleguezuelos